Igazgatói bemutatkozás
Kedves Szülők, Gyerekek és Látogatók!
Szeretettel és tisztelettel köszöntöm Önöket a Palánta Általános Iskola honlapján.
Esztergomi Katalin vagyok, a Palánta Iskola tanítója és 2011 óta az igazgatója is. Pályakezdőként, 1999-től tanítok itt. Már végzősként tudtam, hogy én egy alternatív iskolában szeretnék dolgozni, és ezt a döntésemet azóta sem bántam meg. Tanítói diplomámat a Budapesti Tanítóképző Főiskolán szereztem, ének-zene műveltségi területen. 2001-ben addiktológiai konzultánsként diplomáztam a Haynal Imre egészségügyi Főiskolán, szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető diplomámat pedig a Kaposvári Egyetemen szereztem, 2013-ban. 2020 óta vagyok mesterpedagógus.
Hiszem, hogy a tanulás élethosszig tartó folyamat, ezért rendszeresen továbbképzem magam:
- a Gordon & T.A. Akadémián végeztem coach (2022) és tréner képzést (2025),
- a Családállítók Szövetségénél végeztem integrál szemléletű családállítóként (2024),
- Centar za lntegrativni Razvoj (Magyar Szomato-pszichoterápiás Egyesület elismerésével), ICD terapeuta lettem (2020-2025).
Az önismeret és a mentálhigiéné tanulmányozása a hobbim és hivatásom egyaránt. Tanítóként és intézményvezetőként azon dolgozom kollégáimmal, hogy a Palánta Általános Iskola továbbra is a tudás, a szeretetteljes nevelés és az innováció otthona legyen.
Intézményünk Pilisvörösvár egyik zsákutcájában található, a régi ELMŰ épületében, melyet 2021-ben szülői támogatással és hitel segítségével vásároltunk meg.
Célunk a diákjaink autonóm, kiegyensúlyozott és boldog személyiségének alapozása, kibontakoztatása. Hisszük, hogy a tartós tudás alapja a belső motiváció és az önszabályozó tanulás, ezért szeretetteljes légkörben támogatjuk a gyerekeket, hogy saját célokat tűzzenek ki, merjenek gondolkodni és kérdezni.
Minden gyermeknél arra törekszünk, hogy a nálunk töltött 8 év alatt felfedezzük az egyedi tehetségét. Meggyőződésünk, hogy tartósan magas szintű intellektuális teljesítményt csak érzelmileg kiegyensúlyozott ember tud nyújtani, ezért a nevelésben az értelmi és érzelmi fejlődés egyensúlyára, valamint a testi nevelésre is nagy figyelmet fordítunk:
- projektalapú tanulási módjaink a közös gondolkodást és a kreatív problémamegoldást segítik,
- a beszélgetőkörök és a szín-tér órák erősítik diákjaink kommunikációs, együttműködési és konfliktuskezelési készségeit,
- a természettudományos gondolkodás fejlesztésével a világ iránti kíváncsiságot ébresztjük,
- a képességfejlesztő sakktanítással játékosan erősítjük diákjaink logikai és problémamegoldó készségét,
- harmadik osztálytól játékos formában tanítjuk az angolt,
- a testnevelés, néptánc, ének-zene és művészeti tevékenységek pedig a harmonikus fejlődést szolgálják,
- robotikai és digitális foglalkozásaink a 21. századi készségek kibontakoztatását támogatják.
Nevelési elveink a kölcsönös tiszteletre és az együttműködésre épülnek. Szoros közösséget alkotunk a szülőkkel és gyerekekkel, mert valljuk, hogy csak együtt, közös felelősséggel tudjuk megvalósítani pedagógiai programunk céljait. Hagyományaink ápolása mellett nyitottak vagyunk az újdonságra: részt veszünk különböző pályázatokban, és törekszünk arra, hogy diákjaink nyitott, felelős, gondolkodó emberekké váljanak.
Kérem, böngésszék honlapunkat, amelyen részletes tájékoztatást kapnak iskolánkról, programjainkról és mindennapjainkról! Ha többre kíváncsiak, szeretettel várjuk Önöket novemberi nyílt napjainkra, ismerjék meg pedagógusainkat, és tapasztalják meg a Palánta közösségének erejét!
Esztergomi Katalin
igazgató